Kopiowanie treści zabronione

Czy syntetyczne kannabinoidy powodują zawał?

Czy syntetyczne kannabinoidy powodują zawał?

Efekt działania syntetycznej marihuany jest często znacznie większy na ludzki organizm niż działanie produktów na bazie konopi indyjskich pochodzenia roślinnego. Zgłoszone przypadki sugerują, że syntetyczne kannabinoidy mogą nawet w pewnych sytuacjach wywoływać zawał mięśnia sercowego, co jest bardzo niebezpieczne.

Wzrost ryzyka

Jak dowiodło wiele badań, systematyczne stosowanie syntetycznych kannabinoidów może zwiększyć ryzyko zawału serca. Chociaż nie do przyjęcia jest jednoznaczne stwierdzenie, że za zawał mięśnia sercowego odpowiadają wyłącznie syntetyczne kannabinoidy, autorzy badania mają pewne podejrzenia co do związku między syntetycznym spożyciem kannabinoidów a wystąpieniem zawału mięśnia sercowego. Muszą się na to złożyć także inne czynniki, przede wszystkim związane z chorobami układu krążenia.

Wpływ kannabinoidów na układ krwionośny

Wiadomo, że konopie indyjskie przyspieszają bardzo bicie serca. Im wyższa częstotliwość impulsów, tym większe zapotrzebowanie na tlen. Jeśli pacjent ma już zwężenie naczyniowe, zwiększa to również ryzyko dusznicy bolesnej, zwłaszcza że syntetyczna marihuana działa silniej niż konopie indyjskie. Możliwe jest również, że syntetyczne kannabinoidy mogą powodować oderwanie blaszki miażdżycowej. Wiadomo jednak, że prawdziwa marihuana medyczna jest zupełnie zdrowa i wpływa ona pozytywnie na działanie naszego układu krążenia. Jeżeli chcemy korzystać z jej leczniczych możliwości, możemy za wskazaniem lekarza kupić ją w aptece. Jest ona dostępna w formie nasion lub tabletek.

Redakcja